ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

عید مبارک

سال 90 با همه فراز و نشیب آن گذشت. عمر ما خاطره شد و شدیم بخشی از اجزای یک جامعه که تاریخ خود را در سال 90 آنگونه که شد رقم زد. خوشبخت آن که نقش خود را مطابق وظیفه و تواناییش خوب بازی کرد.

ژئو اینفو در سال جدید  برای همه آرزوی سلامتی، پیشرفت، برکت و خیر دارد. موفق باشید.

فاطمی  و رستمی



تصویر قله دماوند از قله کرکس نظنز اصفهان

کوه کرکس قله ایست از رشته کوههای مرکزی ایران که در جوار کویر مرکزی ایران واقع در غرب شهرستان نطنز و در شمال اصفهان به ارتفاع3900 متراز سطح دریا قرار دارد.کوه دماوند نیز در قسمت مرکزی رشته کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاهیجان به ارتفاع ۵۶۷۱ متر قرار دارد. کوه دماوند که از نظر تقسیمات کشوری در استان مازندارن قرار دارد. به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین، قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است.این قلّه در ۶۹ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۶۲ کیلومتری غرب آمل و ۲۶ کیلومتری شمال شهر دماوند واقع شده‌است.

علارغم اینکه دیدن و تصویر برداری از قله دماوند بر فراز قله کرکس در فاصله حدود ۲۸۰ کیلومتری از یکدیگراز نظر بعضی افراد کم تجربه کاری غیر ممکن یا بعید به نظر می‌رسد اما دیروز متوجه شدم که در آذر ماه امسال آقای محمد سلطان الکتابی از عکاسان نجومی معروف کشورمان در اصفهان، موفق شدند که تصویر زیبای زیر را تهیه کنند و به ابهامات مربوطه نیز پاسخ دهند:

http://msol.ir/pages/view/pageid/60/lang/fa

سایت نظارت سازمان نقشه برداری

سایت نظارت سازمان نقشه برداری کشور چندی است که راه اندازی شده است و مطالب بسیار مفیدی شامل دستورالعملهای مختلف و نکات اجرایی مفید در آن قرار داده شده است. آدرس این سایت http://tc.ncc.org.ir  می باشد و برای علاقه مندان دانلود انواع دستورالعملها رایگان است.

یکی از مهمترین دستورالعملهایی که در این سایت قرار داده شده است  دستورالعمل اجرائی نقشه های  1:500- 1:1000- 1:2000  می باشد. این دستورالعمل در خرداد ماه 1390 تدوین و ابلاغ شده است. برای افراد فنی - اجرایی و آکادمیک مطالب مفید بسیاری دارد. این فایل را می توانید از آدرس زیر دانلود کنید.


  http://www.ncc.org.ir/_DouranPortal/documents/Standard.pdf


معرفی سایت تقویم آنلاین

علاقه مندان به تقویم می توانند به سات زیر مراجعه نمایند. در این سایت یک تقویم رومیزی از سال 1389 تا 1393 با گرافیک نسبتا خوب ارائه شده است.

http://www.taghvim.com/

دو پدیده نجومی در یک شب!

روز سه شنبه

سیزدهم مارس 2012

برابر با بیست و سوم اسفند 1390

ابتدای شب مقارنه سیارات زهره و مشتری را داریم که سیاره زهره از فاصله حدود 3 درجه ای مشتری عبور خواهد کرد.

همچنین از حدود ساعت 24 ماه طلوع می کند که در کنار ستاره قلب العقرب قرار دارد. پدیده قمر در عقرب هم دومین پدیده می باشد.


جزییات دومین آزمون دکتری اعلام شد

دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری با رقابت 178 هزار و 598 داوطلب روز جمعه 25 فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.  

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: در دومین آزمون دکتری 178 هزار و 598 داوطلب در 285 کد رشته ثبت‌نام کردند که از این تعداد 107 هزار و 989 نفر را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به برگزاری دومین آزمون دکتری در 9 گروه امتحانی، تصریح کرد: بر خلاف آزمون سال گذشته آزمون دروس اختصاصی در نوبت صبح و آزمون دروس عمومی در نوبت بعدازظهر برگزار می‌شود. ضرایب دروس امتحانی آزمون دکتری وی در خصوص ضرایب دروس امتحانی، گفت: آزمون عمومی شامل دروس زبان با ضریب 2 و استعداد تحصیلی با ضریب یک است، همچنین مجموع دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4 در نظر گرفته شده است. 

 

 توکلی افزود: همچنین ضرایب دروس اختصاصی داوطلبان گروه علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس بر اساس جدول شماره 11 مندرج در دفترچه راهنما ارزیابی می‌شود. آغاز توزیع کارت داوطلبان از 21 فروردین اعلام نتایج اولیه آزمون در 3 خرداد وی در خصوص زمان توزیع کارت داوطلبان آزمون دکتری، اظهار کرد: کارت شرکت در این آزمون طی روزهای 21 تا 24 فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.  

 

توکلی از اعلام نتایج اولیه آزمون در سوم خرداد ماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در سوم خرداد ماه 91 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. انتخاب رشته مجازین از 4 خرداد وی افزود: داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید از چهارم تا هفتم خرداد ماه 91 پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.  

 

توکلی در پایان از اعلام نتایج نهایی آزمون در 20 شهریور ماه خبر داد و اظهار کرد: قبول‌شدگان مرحله اول تا سه برابر ظرفیت بر اساس80 درصد نمره آزمون و20 درصد معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند که پس از اعلام نتایج مصاحبه، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در 20 شهریور ماه 91 اعلام می‌شود.  

 

برگرفته از سایت تابناک:  

معرفی سایت هفت سین و شمارش معکوس تا تحویل سال

روزهای پایان سال 90 و نزدیک شدن به زمان سال تحویل سال 1391، همگی را آماده می کند تا روزهای خوبی را داشته باشیم. سایت زیر که با موضوع سال تحویل می باشد، به علاقه مندان معرفی می گردد:

http://7seen.com/


مقارنه های ماه در این هفته

امشب ماه از فاصله حدود 3 درجه ای سیاره زهره عبور خواهد کرد. و پس فردا (دوشنبه 8 اسفند) هم ماه از کنار سیاره مشتری عبور می کند. علاقه مندان می توانند هم با چشم غیر مسلح و هم با دوربین های دوچشمی با میدان دید باز، این پدیده را رصد کنند. عکس برداری نیز هم می تواند موضوع خوبی برای این پدیده باشد.

روز مهندس هم گذشت

5 اسفند هر سال به مناسبت بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی، روز مهندس نامگذاری شده است. در اینجا ضمن تبریک این روز به همگی (هم مهندسین و هم مهندسین!) برای یادآوری، مفهوم مهندس را تشریح می کنیم:

مهندس پیوند دهنده دو علم ریاضیات و هندسه می باشد. کسی که اعداد را از ریاضیات برداشته و به نقاط در هندسه نسبت میدهد. کسی که مختصات را تعریف کرده و اندازه گیری می کند تا بتواند نقشه تخصصی خود را محیط CAD رسم کند و ... . مختصات و نقشه، اساس کار مهندس است.

ادامه مطلب ...

معرفی سایت تخصصی مهندسی نقشه برداری

در بین وبسایت های نقشه برداری، کمتر وبسایتی را می توان پیدا کرد که اولا به روز باشد و ثانیا مطالب آن دست اول و تخصصی دنبال شود. علاقه مندان به اینگونه سایتها را به سایت مهندسی نقشه برداری که توسط آقای مهندس امیرخانی دهکردی هدایت می کنیم و برای ادامه فعالیتهای این سایت آرزوی موفقیت داریم:

http://geomatic.mihanblog.com/