ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ماهواره Beijing-1

یک شرکت انگلیسی سازنده ماهواره به نام  Surrey Satellite Technology  قرارداری را با یک شرکت چینی به  نام Landview Mapping Information Technology جهت ساخت یک ماهواره تجاری سنجش از دور به نام Beijing-1 امضا کرده است.

پروفسور لی وی جین مدیر این پروژه گفته است " این اولین باری است که دولت چین امکان کسب اطلاعات از فضا را به صورت یک قرار داد تجاری ایجاد می کند. ما به نتایج این پروژه خوشبین هستیم"  این ماهواره 166 کیلویی سبک یک سنجنده پانکروماتیک 4 متری و یک سنجنده چند طیفی 32 متری با عرض برداشت وسیع 600 کیلومتری در ارتفاع 686 کیلومتری قرار خواهد گرفت. از دیگر امکانات این ماهواره سرعت بالای انتقال اطلاعات (40Mbps) و امکان ذخیره اطلاعات بر روی حافظه داخلی ماهواره می باشد. این ماهواره با هزینه 25 میلیون دلار قرار است حداقل  5 سال به فعالیت مشغول باشد.

 Beijing-1 ممکن است جزء مجموعه ماهواره های پایش حوادث که توسط کشورهای الجزایر؛ نیجریه؛ ترکیه؛ و انگلیس به فضا فرستاده شده اند، قرار گیرد. اگر این کار صورت پذیرد، این مجموعه 5 تایی ماهواره ها می توانند تقریبا هر روز یک تصویر از هر مکان دلخواه از روی زمین برای محققان و همچنین در هنگام بلایای طبیعی تهیه نمایند.

این ماهواره جدید تصاویر مورد نیاز مطالعات کشاورزی، منابع آب، محیط زیست، و بلایای طبیعی را برای دولت چین و کاربران دیگر فراهم می آورد. از دیگر کاربردهای داده های این ماهواره  مطالعات توسعه شهری و همچنین آلودگیهای شهری ذکر شده است که می تواند در بهتر ساختن شرایط برگزاری المپیک 2008 پکن کمک نماید.

به این ترتیب چین یکی از بسته ترین کشورهای جهان در دهه های پیشین در یکی از پیچیده ترین فن آوری های جهان با کشور رقیب و یا دشمن قدیمی خود (انگلستان) شریک می شود تا نشان دهنده این مسئله باشد که دنیای امروز تنها ایدئولوژی فعال و جاری پیشرفت است و پیشرفت !!!!؟؟؟؟؟ حال این پیشرفت در قبال کنار گذاشتن شعارهای پیشین و اخذ تکنولوژی باشد و ... خودتان قضاوت کنید....!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد