ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

Glonass دقیق تر می شود....

وزیر دفاع روسیه اعلام کرده است که طرحی برای رفع محدودیتهای سیستم 24 ماهواره ای  Glonass در حال تنظیم دارند به گونه ای که کاربران تجاری بتوانند تعیین موقعیت دقیق داشته باشند. بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز خطای SA را در شش سال پیش برداشت. Glonass نیز همانند GPS ابتدا برای اهداف نظامی طراحی شد اما کاربردهای غیر نظامی و صنعتی آن نیز بسیار زیادند.  در روسیه نیز فشار زیادی برای استفاده از Glonass در مسایل غیر نظامی وجود دارد.

دقت فعلی Glonass  در  حد 30 متر برای کاربران غیر نظامی است. به خاطر همین محدودیت کاربران غیر نظامی روسی به استفاده از GPS برای کارهای با دقت بالا روی آورده اند و از این طریق سالیانه میلیونها دلار به جیب کمپانیهای آمریکایی سرازیر می شود. سازمان فضایی روسیه نیز با این تصمیم وزارت دفاع موافقت کرده است. سرگی ایوانف وزیر دفاع روسیه عنوان داشته است که این سیستم برای منافع اقتصادی روسیه و همچنین امور دفاعی آن بسیار مهم است و جزء زیر ساختهای  استراتژیک کشور قرار می گیرد. بدین ترتیب انتظار می رود تا روسها با شتاب بیشتری به تکمیل این سیستم تعیین موقعیت بپردازند تا در این گردونه رقابت از دیگران عقب نمانند ...  ما هم برای آنها دعا می کنیم تا بتوانیم زودتر از سرویسهای آنها استفاده کنیم کار دیگری که از ما بر نمی آید.....!!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد