ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

تولد من

 

تولد من

امروز چهارشنبه چهارم بهمن ماه 1385 است. 30 سال قبل در روز دوشنبه چهارم بهمن ماه 1355 مصادف با 24 ژانویه 1977هجری شمسی و چهارم صفر 1397 هجری قمری من در مشهد متولد شدم.

تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه را در مشهد گذراندم. دوره لیسانس را در دانشگاه تبریز(رشته نقشه برداری 78-1374) و دوره فوق لیسانس را در دانشگاه تهران ( رشته ژئودزی 81-1379) بودم. در سال 79 ازدواج کردم و بصورت پاره وقت در دانشگاه تهران و آزاد اسلامی میبد تدریس را در رشته نقشه برداری شروع کردم. سال 81 سربازی را در دانشگاه میبد (هیئت علمی طرح خدمت) شروع کردم. هم اکنون نیز عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تفت بوده و در زمینه نقشه برداری علاوه بر دانشگاه با اداره راه و ترابری، سازمان انرژی اتمی و سازمان نقشه برداری نیز همکاری داشته ام. حاصل تلاش علمی خود تألیف یک کتاب و چند مقاله تخصصی می باشد. در کنار رشته نقشه برداری، به امور پژوهشی و رصدی نجوم نیز مشغولم که حاصل آن ده ها رصد و چندین مقاله و نوشتار علمی نجومی است.

نجوم را از سال 1372 شروع کردم و مشوقم آقای باقر محمد شفیع یک دبیر فیزیک اهل گرگان بود. به محاسبات نجومی علاقه داشته و دارم و در کنار آن گاهی رصد نیز انجام می دهم. اولین رصدم برای رؤیت هلال به تاریخ 21 اردیبهشت 1373 (ذیحجه 1414- 11-5-1994) بر می گردد که در آن زمان هلال ذیحجه را با یک دو چشمی 40*8 با جدایی 9 درجه رؤیت کردیم. امروزه محاسبات نشان می دهد که این هلال را در مشهد می توانستیم با یک ابزار با گشودگی 50 میلیمتر مشاهده کنیم. در آن زمان هیچ نرم افزاری نبود (کامپیوترهای آن روزی حتی ویندوز هم نداشتند!) و من محاسبات را با یک ماشین حساب کاسیو 3800 که از دبیر ریاضیمان قرض گرفته بودم انجام می دادم!

از سال 1377 برنامه های محاسباتی ماه و خورشید را در کامپیوتر نوشتم و در همین سال با آقای صیاد آشنا شدم و ایشان اطلاعات رصدی هلالهای بحرانی را به نشانی ام در مشهد و تبریز ارسال می کردند. اولین نرم افزار نجومی را در سال 1381به نام HP3Planent از طریق اینترنت گرفتم. با نرم افزار Moon Calc را در سال 82 آشنا شدم. چندین سال بود بخاطر دوگانگی و تضاد در علم نجوم و ... نجوم را بصورت فردی ادامه می دادم و تقریباً ارتباطی زیادی با گروه ها نداشتم بجز یک گروه نجومی در دانشگاه میبد که دانشجویان نسبتاً فعالی نظیر فشارکی، سعدی، جمشیدی و ... دارد.

تا اینکه مجدداً در شوال سال 83 گزارش پرواز آقای بوژمهرانی را در سایت کان آسمانی دیدم و در رمضان سال 85 گزارش معروف توچال را و همچنین بحثهای نجومی در کمان آسمانی که بطور اتفاقی با آقای قاضی میرسعید آشنا شدم. در یک سال گذشته بنابه دلایلی کار رؤیت هلال را از سرگرفتم و چند مقاله دست اول نوشتم و با رصدگران با تجربه زیادی آشنا شدم. این هم یک عکس از خودم که یکماه قبل با خانواده به رصد رفته بودم.

Rostami 

اینها گذر مختصری بود از زندگینامه من برای اینکه بعضی ها دوست دارند بدانند. به جوان ها توصیه می کنم که استعداد های درونی خود را کشف کنند و با علاقه و انرژی کار کنند تا هر وقت به گذشته فکر کردند ببیند که در تمام ابعاد رشد کرده اند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed sadeghi شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 14:16

ba salam. man daneshjooye sale sevome naghsge bardari hastam. mikhatam mano vaseye konkoore arshad rahnemaee konid. kheili kheili mamnoon misham azatoon. mikhastam bedoonam naghshe bardariro edame bedam ya omran/ omran sherkat konam. kheili kheili mamnoon misham. id: back_house_boy@yahoo.com

جناب آقای صادقی سلام
این سئوالی است که خیلی ها از ما می پرسند. و البته جواب آن همیشه یکی چیز است بستگی دارد به میزان علاقه و توانایی شما. البته قصد نداریم یک جوای کلیشه ای داده باشیم ولی باور کنید که همینطور است. وضع در بخش ارشد دنیای نقشه برداری بد نیست ولی بلبشو تر از عمران است. و به همین خاطر شاید عمران راحت تر امروزه کار پیدا کند و حتی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری شانس بیشتری دارند چون دانشگاههای بیشتری دکتری عمران را ارایه می دهند (حتی دانشگاه آزاد) تا نسبت به کارشناسی نقشه برداری که دکتری آن تنها در دو دانشگاه ارایه می شود. نهایتا موفقیت فرد در هر رشته ای که باشد به میزان تلاش و البته کمی هم شانس بستگی دارد. امیدواریم که شما از هر دو اینها برخوردار باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد