ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چین غول دنیای اطلاعات مکانی می شود.....

باز هم چینی­ها و اقتصاد و دنیای اطلاعات مکانمند.

اینبار چینی­ها یک خیز عظیم با توجه به بازار اطلاعات مکانمند برداشته اند. بر اساس گزارشی که در یکی از وب سایتهای اقتصادی چینی آمده است، طرحی برای شدت بخشیدن به ایجاد کارخانه ها و سازمانهای نقشه برداری و تولید نقشه در دولت تصویب شده است. علاوه بر نقشه برداری در این گزارش تاکید زیادی بر ایجاد داده های پایه مورد نیاز GIS و همچنین صنعت GIS شده است. گزارش مذکور در اصل بخشی از یازدهمین برنامه  5 ساله توسعه اقتصادی چین است. این طرح به تایید کمیته مرکزی و همچنین کنگره حزب کمونیست چین نیز رسیده است.

در این گزارش آمده است که درآمد چین از صنعت  اطلاعات جغرافیایی از 3 میلیارد دلار در سال 2005 م گذشته است. خوب چینیها هم که کور نیستند و نمی توانند از این بازار مصرف بزرگ (که اتفاقا  بخشی از آن ایران است) بگذرند. برای همین برنامه ریزی کرده اند که در آمد خود از این راه را در سال 2010 م به حدود 10 میلیارد دلار به طور مستقیم و 63 میلیارد دلار در صنایع وابسته برسانند. خوب گرچه این به معنای توسعه اقتصادی چین است ولی معنی دیگرش وابسته شدن هرچه بیشتر دنیا به این غول اقتصادی است که کشور ما هم بخشی از این بازار وابسته است. جا دارد که کشور ما هم در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری نموده و سه بخش الکترونیک، علوم زمینی و علوم فضایی را تقویت نماید. به نظر می رسد این سرمایه گذاری بسیار مطمئن و زود بازده تر از بسیاری از سرمایه گذاریهای دیگر باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
چگالی پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 09:53

ای کاش استاد می آمدندو چنین می شد ولی الان همه سر مایه گزاری ما برای ساختن بشکه است تا نفتمونو بفروشیم و جالبتر اینکه هنوز پول نفت به حسابا جاری نشده صد جور برای خرجش نقشه کشیدیم ما که عادت کرده ایم باید خودمون بیشتر کار کنیم ومیکنیم ولی ای کاش یه کم هم به غیر از نفت فکر میکردیم ای کاش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد