ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دکترهای جدید به وطن باز می گردند

 

دکترهای جدید به وطن باز می گردند

 

چند سال قبل آخرین نفرات اعزام به خارج برای تحصیل در دوره دکتری نقشه برداری به کشورهای اروپایی از جمله آلمان اعزام شدند و پرونده اعزام به خارج بسته شد.  آبان و دی امسال به ترتیب دکتر عباسی و دکتر کیامهر، از این همکاران قدیمی ژئودزی، پس از اتمام دوره به وطن بازگشتند و در دانشگاه دولتی زنجان مشغول خدمت شدند. امدواریم در سالهای آینده شاهد بازگشت آقایان دکتر شریفیٍ امیریٍ معتقٍ شبانلویی و دیگر دوستانمان به وطن باشیم.

آقای دکتر رامین کیامهر متولد 1347 ارومیه که مدیر سایت معروف ایران ژئودزی نیز هستند، دوره لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته نقشه برداری و ژئودزی در دانشگاه خواجه نصیر طوسی گذراندند(1372 و 1375). دوره دکتری را نیز در دانشگاه سوئد به پایان رساندند. ایشان رساله دکتری خود را در زمینه تعیین مدل دقیق ژئوئید جاذبی برای ایران بر اساس روش اصلاح کمترین مربعات هسته انتگرال فرمول استوکس از طریق تلفیق اطلاعات داده های گرانی و مدلهای جهانی ماهواره ای GRACE وSRTM  به همراه تفسیر ژئودینامیکی به انجام رساندند. ایشان تدریس را از سال 1372 شروع کرده و در سال 1375 عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان شده و از سال 1378 تا زمان اعزام به خارج در سال 1381مدیر گروه نقشه برداری این دانشگاه را بر عهده داشتند. علاقمندان جهت مشاهده چکیده پایان نامه و سایت ایشان، می توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

 

http://www.diva-portal.org/kth/theses/abstract.xsql?dbid=4125 

http://www.kiamehr.com

 

    01

دکتر کیامهر                                                             دکتر عباسی

آقای دکتر مجید عباسی، دوره لیسانس را در دانشگاه تهران (74-70) و فوق لیسانس را در رشته ژئودزی در دانشگاه خواجه نصیر طوسی گذراندند (76-74). از سال 1378، ایشان در دانشگاه زنجان تدریس را آغاز نموده و همزمان با فعالیت در سازمان نقشه برداری کشور، به عنوان عضو هیئت علمی وارد دانشگاه تهران و سپس دانشگاه خواجه نصیر گردیدند. مشکلات تدریس همزمان در 3 دانشگاه و فعالیت در تهران، ایشان را از تدریس در دانشگاه زنجان باز می داشت. بالاخره با استفای ایشان از دانشگاه تهران و با جلب رضایت دانشگاه خواجه نصیر از طرف وزارت علوم، به طور رسمی عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گردیدند. بعد از گذشت یک هفته از حضور ایشان در دانشگاه زنجان، جهت ادامه تحصیلات به شهر تولوس فرانسه رفتند و در دانشگاه پالسائیتیر این شهر، مرکز هوافضا (مرکز بین المللی اطلاعات ثقل)، لابراتوار BGI ، در رشته ژئودزی مشغول به تحصیل گردیدند. موضوع رساله دکترای ایشان  Air born gravimetry (ثقل سنجی هوایی)  است. ایشان هم اکنون مدیر گروه نقشه برداری دانشگاه زنجان می باشند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد