ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دوره کارآموزی GNSS در کنیا-افرقا

 

دوره  کارآموزی نصب ایستگاه اصلی GNSS و پردازش داده آن

از 8 تا 19 مرداد 1386 در نایروبی- کنیا (مرکز منطقه ای توسعه منابع نقشه برداری)

 

 

تعداد کاربران داده های GNSS/GPS در سالهای اخیر به سرعت افزایش پیدا کرده است. افریقا فاقد ایستگاه های GNSS بوده که جای رشد زیادی در این زمینه وجود دارد. بلاوه در افریقا یک سیستم یکپارچه ژئودتیک برای تولید نقشه همساز و به روز وجود ندارد. برای حل این مشکل پروژه AFREF به کمک کمیسیون اقتصادی اتحادیه افریقا (UNECA) در سال 2005 تأسیس شد. زمانیکه این پروژه کامل شود، AFREF از یک شبکه ایستگاه های دائمی GNSS/GPS تشکیل شده است تا کاربران افرقایی به آسانی به داده های تولید شده آن دسترسی داشته باشند.

هدف از این دوره، فراهم کردن مهارت فنی در این زمینه می باشد. شرکت کنندگان باید دارای مدرک نقشه برداری زمینی، مهندسی ژئودزی، کارتوگرافی از افریقا همراه با تجربه کافی در زمینه GNSS ( یاGlobal Navigation satellite System )  باشند. هزینه های دوره (به غیر از هزینه سفر و اقامت) رایگان می باشد.

فهرست مطالب دوره

-         مقدمه ای بر داده های GNSS و IGS و تولید آنها

-         سیستم های رفرانس و شبکه های دیتوم

-         نیازهای  CORS (ایستگاه های رفرانس عملیاتی پپیوسته GNSS)

-         عملکرد پروژه AFREF

-         تئوری پردازش داده های GPS

-         کارآوزی عملی و علمی نرم افزار پردازش

داوطلبان باید حداکثر تا 25 تیرماه به نشانی زیر مراجعه نمایند:

Web: www.rcmrd.org

 

از این وبلاگ خبرهای جدید و متعددی در زمینه صنعت رو به رشد GNSS و اهمیت آن منتشر کرده ایم. حتماً از کارهایی که در کشورهای مختلف می شود یادتان هست. امروز خبری را می بینید که در افریقا 2 سال قبل شروع کردند و امروز به کجا رسیدند و ما هنوز چقدر در این زمینه عقب مانده ایم.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد