ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

توضیحات دانشگاه میبد در خصوص اردوی نقشه برداری

 

توضیحات دانشگاه میبد در خصوص اردوی کاروزی نقشه برداری

 

معاون جدید آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد در یک تماس تلفنی به تشریح برنامه اردوی کارورزی نقشه برداری این دانشگاه پرداخت. آقای دکتر کریمی از اساتید پرتلاش و دلسوز رشته حقوق که در ابتدای این هفته مسئولیت معاونت آموزشی دانشگاه را به عهده گرفتند، در خصوص اردوی کارورزی نقشه برداری به بیان مسائل مختلف پرداختند.

ایشان ضمن اشاره به این موضوع که با هماهنگی دبیرخانه منطقه 4 در حال بررسی امکان برگزاری اردو کارورزی در استان چهارمحال و بختیاری هستند، به موضوع علت برگزاری اردو در محل دانشگاه نیز اشاره کردند. ایشان با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد دانشجویان تمایل دارند برای کاهش هزینه شهریه اردو، اردوی در محل دانشگاه برگزار گردد، همچنین بیان کردند که امکانات بی نظیر خوابگاهی، سایتهای کامپیوتر واینترنت و ... در محل دانشگاه باعث می شود تا دانشجویان به راحتی به این امکانات دسترسی داشته و بسیاری از هزینه ها را ناشی از انتقال امکانات به محل اردو در استانهای دیگر، کاهش داد. ایشان در خصوص برگزاری عملیاتهای زمینی اشاره کردند که بعلت گرمای تابستان می توان عملیاتها را تا ساعت 9 صبح برگزار کرده و بقیه روز را در سایت و کلاسهای درس ادامه داد.

ضمن تشکر ویژه از جناب آقای دکتر کریمی به خاطر پیگیری مسئله اساسی اردوی کارورزی رشته نقشه برداری، ژئواینفو نیز در زیر نظرات خود را در این خصوص تکمیل می نماید:

1-        بعضی از مسائل از جمله انتخاب محل برگزاری اردو و میزان شهریه اردو دارای ضوابط و قوانین است که نمی توان آنها را به رأی گیری گذاشت. زیرا بسیاری از دانشجویان تمایل دارند بجای اردو، همچون دیگر رشته های فنی مهندسی در یکی از شرکتهای نقشه برداری، کارورزی خود را انجام دهند. در حالیکه 15 عملیات مختلف زمینی نمی تواند در یک شرکت انجام شود و کارورزی نقشه برداری تنها رشته ای است که نیاز به کمپ و اردو دارد.

2-        نقشه برداران خصوصاً افراد با تجربه در این زمینه بهترین افرادی هستند که می توان از تجربه گرانبهای آنها در خصوص نحوه برگزاری اردو در جهت بالا بردن کیفیت اردوی کارورزی استفاده کرد.

3-        اهمیت برگزاری اردو آنقدر بالا است که بسیاری از همکاران ارزش آموزشی آنرا در طول 40 روز برابر با 4 سال آموزش تئوری می دانند. لذا تأکید می شود که برای تکمیل آموزش در بخش عملی که مهمتر است، باید تلاش مضاعف نمود و به راحتی از کنار آن نگذشت.

4-        ضمن احترام به استقلال هر دانشگاه برای تصمیم گیری در این خصوص، پیشنهاد می شود که جهت موفقیت بیشتر و به نتیجه رساندن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، دانشگاه در تعاملات بین خود با دانشجویان و اساتید با منطق مسائل را شفاف بیان نموده و سعی نماید تکیه خود را بر کیفیت بالای آموزشی بگذارد نه فقط صرفاً توجه به مسائل مالی داشته باشد.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مرضیه سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 23:45

azize berid khodaro shokr konid ke maseolanton vaghean be fekre keyfiate amozeshe shoma hastan ma daneshjohaye reshte naghshe bardarie daneshgahe sariyan sari mikhaym berim ordo vali reise daneshgah nemikhad in karo anjam bede ma ham tahdid kardim be samzamne sanjesh shekayat mikonim. ye daneshjye naghse bardari har chi yad migire to ordoe dar gheyre in sorat khode daneshgah chizi yad nemide. moafag bashi
taze gharar bood ba daneshgah sho0ma odo bardarim ke ma mokha;efat kardim. moafagh bashid

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد