ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

معرفی یک دایره المعارف زنده نقشه برداری

معرفی یک دایره المعارف زنده نقشه برداری

به علت کمبود ها و محدودیتهای زیادی که در بخش منابع اصیل رشته نقشه برداری وجود دارد، از دیر باز جمع آوری کتب، مقالات، جزوات، نرم افزارها و ... خصوصاً به فرمت الکترونیکی بوسیله بعضی علاقه مندان نقشه برداری صورت گرفته است. در این بین بعضی افراد اولین نفراتی هستند که به دنبال این منابع هستند. بقیه فقط واسطه بوده و این منابع را پخش می کنند. آنهایی که در رشته نقشه برداری با مهندس علیرضا آفری آشنا هستند، اذعان دارند که ایشان علاوه بر منابع نقشه برداری، تا حدودی در بقیه رشته های مرتبط نیز مشغول به جمع آوری منابع بوده و تا کنون صدها گیگابایت اطلاعات و نرم افزار در این زمینه ها جمع آوری و در اختیار دیگران قرار داده اند. چیزی که ما آنرا دایره المعارف زنده نامیده ایم:

به ترتیب از راست: سید قاسم رستمی- علیرضا آفری- سید باقر فاطمی (علی آباد تفت-۱-۵-۸۷)

مهندس آفری متولد 1354 (شهر تبریز)، لیسانس نقشه برداری از دانشگاه تبریز، فوق لیسانس ژئودزی از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بابل و مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور نقشه برداری نگین نقشه آسیا هستند. ما از تلاش و وقتی که ایشان در این زمینه صرف می کنند به این طریق تشکر کرده و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم. امیدواریم که چامعه نقشه برداری ایران قدر این مجموعه های ارزشمند را دانسته و از آن استقاده بهینه بنمایند.

نظرات 2 + ارسال نظر
samaee دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 19:13 http://gisement.net

"تا کنون صدها گیگابایت اطلاعات و نرم افزار در این زمینه ها جمع آوری و در اختیار دیگران قرار داده اند"

ایکاش ما هم در محدوده "دیگران" بودیم!

RAMIN جمعه 17 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 13:40

با سلام و خسته نباشید
تبلیغات جنابعالی در زمینه این رشته بسیار با اهمیت می باشد
گلایه ای در مورد دانشجویان فارغ التحصیل دارم
بهتر میباشد که پیشرفت در زمینه نقشه برداری توام با کمال در این رشته باشد.
کار در طبیعت زیبا جایی برای غرور نمی گذارد
بهترنیست کمی از حسن اخلاق بزرگان این رشته نوشته شود بعد معرفی انها و یا از عبارات اموزنده این افراد.خب بایستی دقت شود جامعه نقشه برداری ما روی این مسئله حساس و نقاد نگردد
من فکر می کنم این خلا تا حدودی شاید برطرف شود
البته من صحبت زیادتری در این زمینه داشتم با خودم گفتم این وبلاگ در طبقه بندی یک وبلاگ خبری علمی اموزشی میباشد نه اموزش اخلاق دینی.
بهر حال ... تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد