ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

همکاری هند برای پرتاب ماهواره های گلوناس روسی

همکاری هند برای پرتاب ماهواره های گلوناس روسی

از سال 2004 همکاری هند در پرتاب ماهواره های سیستم تعیین موقعیت گلوناس روسیه، دنبال می شد. بلاخره با توافق انجام شده در 17 مارس 2008، پرتاب ماهواره های سری M و K به ترتیب با 18 و 30 ماه مدت زمان ساخت، در دستور کار قرار گرفت. احتمالاً اولین پرتاب مشترک در سال 2009 توسط آزانس هندی (ISRO) انجام خواهد شد. عمر مفید 10 سال برای این ماهواره های بوده و هند پیشنهاد کرده است با توسعه آن بتوانند برای 15 سال از آنها استفاده کنند. هندها با شرط استفاده نظامی و غیر نظامی از این سیستم، تضمین کرده اند که با کامل کردن سیستم، به دقت یک متر در تعیین موقعیت نقاط برسند. هم اکنون دقت مطلق GPS در بهترین حالت، بین 5 تا 10 متر می باشد. 

 

گلنوناس یک سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای روسی است که از سال 1992 توسعه یافت و تا پرتاب 18 ماهواره پیش رفت. بدلیل عدم کنترل سیستم و از دست دادن 8 ماهواره، سیستم بصورت نیمه کاره در آمد. از سال گذشته پرتاب ماهواره های آن از سر گرفته شد و اکنون این سیستم دارای 13 ماهواره فعال می باشد. سیستم با 21 تا 24 ماهواره کامل خواهد شد.

نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:07 http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

رضا شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:13 http://www.iransurveycenter.com

با سلام خدمت شما دوست و همکار گرامی ما در مرکز نقشه برداری ایران
مرکز نقشه برداری ایرانلینک سایت شما را در صفحه اصلی مرکز قرار داد - مرکز نقشه برداری ایران اقدام به تهیه یک مجموعه به نام
Geo pack
نموده است - این مجموعه مشتمل بر آموزش آنواع دوربین های توتال استیشن به صورت تصویری و متنی - مجموعه نرم افزار تست های کاردانی و کاردانی به کارشناسی و مجموعه سوالات کارشناسی ارشد -و تصاویر و فیلم های جذاب دنیای نقشه برداری است - مرکز نقشه برداری ایران قصد ارائه این مجموعه کامل و پربار را در نمایشگاه کتاب در تاریخ17 اردیبهشت و نمایشگاه ژئوماتیک در 20 اردیبهشت را دارد- از این رو از شما همکار گرامی تقاضا داریم تا جهت معرفی هر چه بهتر این مجموعه به جامعه عمران و نقشه برداری ایران اطالاعات مربوطه را در سایت خود قرار دهید - امید است در آینده مرکز کمال همکاری را با شما خواهد نمود - با تشکر روابط عمومی مرکز نقشه برداری ایران

کریم یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:37

جای بس تعجب است.که چراوب سایت به این توان مندی به روزنیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد