ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

چهار ماهواره جدید برای کره جنوبی!


کره جنوبی قصد دارد طی 10 سال آینده 4 ماهواره برای پایش عملیات کره شمالی خریداری نماید. مطابق خبرهای درز کرده احتمالا این ماهواره ها در آلمان ساخته شوند. البته تا به حال کره جنوبی در ساخت ماهواره تجربیات زیادی به دست آورده است و حتی دستگاههای نوری ماهواره Razaksat-1  مالزی را هم ساخته است. کره ایها اعلام کرده اند که ماهواره های Kompsat که ساخت خود کره هستند مناسب اهداف نظامی نیستند.

آخرین ماهواره ساخت کره   Kompsat-2  نام داشت که Ariang-2 هم نامیده میشود. این ماهواره به کمک غربیها ولی در کره ساخته شد و توسط یک موشک روسی در سال 2006 در مدار قرار گرفت. این ماهواره یک سنجنده پانکروماتیک 1 متری دارد. با توجه به این که ماهواره های جدید قرار است آزمایشهای موشکهای برد کوتاه کره شمالی را زیر نظر بگیرند بنابراین انتظار میرود که قدرت تفکیک مکانی آنها از یک متر هم بهتر باشد. به این ترتیب به تکنولوژی ای نیاز است که ظاهرا کره جنوبی از آن بی بهره است و به همین خاطر دست به امان کشورهای صاحب صنعت شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1388 ساعت 19:12 http://issiran.org/fa

با سلام
همه مهندسان عزیز نقشه بردار را به عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان و در صورت گذشت سه سال از مدرک تحصیلی شرکت در امتحان پروانه اشتغال به کار دعوت می کنم.
هر چه سریعتر بهتر چون آمار نقشه برداران که بالا باشه دیگر بهانه ای برای نظارت و اجرای مهندسان نقشه بردار در ساختمان باقی نمی گذارد. به دوستان خود بگویید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد