ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

دو خبر کوتاه از دنیای ماهواره ها

اول آن که ....

سازمان فضایی هند (ISRO) سه ماهواره بر ای مطالعه تغییرات آب و هوا به فضا می فرستد. برنامه پرتاب این این سه ماهواره به نامهای  Megha-Tropiques, SARAL و RISAT-1 در سال آینده اجرا می شود. از این میان ماهواره Megha-Tropiques وSARAL  توسط فرانسویها و برای مطالعه آب و هوای مناطق گرمسیری و پیش بینیهای فصلی ساخته خواهد شد. هندیها فقط در ساخت ماهواره سومی شریکند.

البته موضوع ساخت ماهواره های مشترک توسط کشورهای مختلف به امری معمول در دنیا درآمده است و کشورهای مختلفی با هم در ساخت ماهواره ها همکاری می کنند. کشور ما نیز از سالها قبل با چین و برزیل پروژه مشترکی را شروع کرده اند که امیدواریم نتایج آن بالاخره رونمایی شود.

و خبر دوم آن که . . .

غول هوا فضایی دنیا شرکت بوئینگ برای ایتالیا ماهواره راداری به فضا فرستاد.

شرکت بوئینگ چهارمن و آخرین ماهواره از سری ماهواره های SkyMed را برای مجموعه ماهواره های کوچک ایتالیا به فضا فرستاد. این ماهواره ها برای مشاهده و پایش حوزه مدیترانه (برنامه COSMO) مورد استفاده می گردند. ماهواره COSMO SkyMed-4 58 دقیقه بعد از پرتاب در مدار با ارتفاع پایین خود قرار گرفت. این ماهواره تصویر بردار راداری است و در باند X کار می کند. 

دنیای علم واقعا در زمینه سنجش از دور فعال است . درس بگیریم . .. .

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا خانبانی چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 22:44 http://talangori.blogsky.com

سلام
من دانشجوی نقشه برداری دانشگاه زتجانم
این ترم سنجش از دور دارم و از کتاب شما هم تدریس میشه / میخواستم کمکم کنید و راجع به ماهوراه های آلتی متری بهم اطلاع بدید

سلام
سئوال شما بسیار کلی است و البته مقدار کمی ارتباط با سنجش از دور دارد. جناب آقای مهندس رستمی که در این زمینه قبلا هم مطالعه داشته اند م یتوانند جواب شما را کامل بیان کنند. البته فکر کنم که کمی سئوال خود را واضح تر بیان کنید. ای میل آقای مهندس رستمی در زیر جهت نیاز آمده است:
ghrostami@yahoo.com

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد