ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

سنجش از دور دنیای عرب پیشرفت می کند

 امسال ماه رمضان عربها قدرت تکنولوژیکی خود را به رخ خیلیها (شاید اساسا ما!) کشیدند. تصاویر اخذ شده از سه شهر مقدس مسلمانان و سه مکان مقدس آنها شامل مسجدالحرام (مکه)، مسجد النبی (مدین) و مسجد الاقصی (در قدس)  توسط ماهواره DubaiSat-1  امارات متحده عربی می باشند.

این تصاویر رنگی فیوژ شده از سه شهر معروف و مورد اقبال مسلمانان تهیه شده است که قرار است در توسعه شهرهای مذکور به عنوان اطلاعات زیربنایی مورد استفاده قرار گیرند. این ماهواره حاصل پروژه مشترک کره جنوبی و امارات متحده عربی است که با هدف انتقال فن آوری و دانش به امارات متحده عربی انجام شده است. این ماهواره در ژولای 2009 به فضا پرتاب شد و از آن زمان مشغول به کار است. در حال حاضر دو کشور مشغول به پروژه DubaiSat-2 می باشند. در این پروژه که درکره جنوبی انجام می شود 6 مهندس عرب مشغول به فعالیت و درعین حال آموزش هستند (در پروژه قبلی این تعداد 3 نفر بود که در پروژه جدید تعداد آنها دو برابر شده است). این ماهواره جدید قرار است توسط روسیه در پایان سال 2012 م به فضا پرتاب شود.


خوب ! همه دنیا مسیری را پیش گرفته است که از همکاری، سرمایه گذاری و به اشتراک گذاری علم تشکیل شده است. امیدواریم همه ما به این گفته پر معنی عقیده مند شویم:    

همه چیز را همگان دانند.

منبع

 

نظرات 1 + ارسال نظر
احسان مقصودی پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 17:37 http://us2011.blogfa.com/

سلام مهندس بارفتن به سایت www.qiblalocator.comمیتوانیدجهت قبله رادرهرشهرکه هستیدببینید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد