ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

از پایان جهان می پرسید؟

عوامل زیادی دست به دست هم داده تا شایعاتی برای روز جمعه اول دی ماه برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه و ۱۱ ثانیه به وقت گرینویچ! منتشر شود.  

حال عده ای می پرسند که این دروغ ها که می گن راسته؟! 

 باید عرض کنم که این موضوع از آثار یک سنگ تاریخی در محل زندگی مایاها در مکزیک شروع شد. عدد ۲۰۱۲ که پایان تقویم آنها بود و عده ای پایان تقویم آنها را با پایان جهان یکی دانسته و برای اثبات ادعای خود چاشنی های علمی دیگری هم به آن اضافه کردند. 

اولا مشاهدات جدید باستان شناسی از سال ۲۰۱۰ نشان داد که تقویم مایاها تا ۷۰۰۰ سال دیگر هم ادامه دارد و در ۲۱ دسامبر تمام نمی شود. 

ثانیا هیچ تهدید فرا زمینی که بتواند با علوم تجربی اثبات شود فعلا وجود ندارد. اعمم از برخورد سیارکی به زمین یا انفجار خورشیدی یا حمله موجودات فضایی و ... 

ناسا حدود ۱۰ سال است که روی اجرام نزدیک به زمین کار می کند و فهرست آنها را با تمام مشخصات منتشر می کند. ریسک برخورد هر یک نیز بررسی می شود که تا ۲۰۲۹ که یک تهدید از سوی سیارک آپوفیس وجود دارد بقیه اجرام از فاصله دوری از زمین عبور می کنند. بد نیست به نشانی زیر مراجعه نمایید: 

http://neo.jpl.nasa.gov/ 

 

اما تاریک شدن آشمان در عبور از نقطه انقلاب زمستانی در اول دی ماه نیز از سوی ناسا با سه دلیل رد شده است که می توانید متن زیر را مطالعه کنید: 

 http://www.nasa.gov/topics/earth/features/2012-alignment.html

امیدوارم شب یلدای خوبی را در کنار دوستان و خانواده داشته باشید و از این شب طولانی لذت برده و به فکر پیشرفته های آینده خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد