ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک

اطلاعات موضوعی و خبرهای مفید و مهم در مورد شاخه های مختلف علوم ژئوماتیک که معمولا به طور پراکنده وجود دارد.( رستمی و فاطمی)

ویژگی نماز صبح چیست؟

در آیه ۷۸ سوره اسرا آمده است که " . . .  قرآن الفجر کان مشهودا" این بدان معنی است که فرشتگان شب و روز که در هنگام ابتدای وقت نماز صبح تعویض می شوند٬ بر نماز صبح شاهدند و هر دو آن را گواه می گٓیرند و در پرونده هر دو ثبت می شود. لذا دو ثواب را فرد می برد.

  

ازطرفی عارف برجسته شیخ نخودکی (آیت الله حسنعلی اصفهانی متولد 1241) نیز نماز اول وقت را شاه کلید حل مشکلات می دانستند. لذا بر خواندن نماز صبح در اول وقت آنقدر تاکید شده است. 

در حدیثی از رسول خدا آمده است: کسی که نماز صبح نخواند٬ قرآن از او بیزار است.

رسول خدا(ص) :هنگامی که آفتاب طلوع می کند کافران و آفتاب پرستان در برابر آن به سجده می افتند و خداوند نماز صبح را بر امت من واجب فرموده تا پیش از آنکه کافران،آفتاب و شیطان را سجده کنند امتم در برابر خداوند متعال سجده کنند.

امام حسن مجتبی(علیه السّلام) می فرماید:از رسول خدا شنیدم که فرمود: هرکس نماز صبح بگذارد آن نماز بین او و آتش دوزخ دیواری ایجاد می کند.

و در روایتی آمده که حضرت امام حسین(ع) در کودکی تعابیر زیبایی در مورد پرندگان داشتند و در مورد خروس می فرمودند: خروس در موقع اذان فریاد می زند: قوموا ایها الغافلون ، قوموا ایها الغافلون یعنی ای بی خبرها برخیزید، ای بی خبرها برخیزید.
هنگام سپیده دم خروس سحری دانی که چرا همی کند نوحه گری   یعنی که نمودنددر آینه ی صبح کز عمر شبی گذشت و تو بی خبری

حضرت مهدی(ع) به یک از مشتاقان دیدارش که به زیارت آن حضرت موفق شده بود دوباره فرمود: از رحمت خدا دور است کسی که نماز صبح را چندان تاخیر بیندازد تا ستاره ها ناپدید شوند و نماز مغرب را به حدی تاخیر بیندازد تا ستاره ها ظاهر شوند.
نماز صبح روح انسان را نشاط می دهد .
نظرات 1 + ارسال نظر
وب مانی چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 http://www.PersianXchange.ir

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد